Recent News

Newsletter

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

 
Home / Wszystkie  / Błędy restauratorów  / Powtarzalność – niezbędna cecha dobrej restauracji

Zdarzało Wam się czytać opinie o restauracji w portalach polecających różne miejsca, w mediach społecznościowych, czy na blogach kulinarnych, gdzie na zmianę trafialiście na dobrą i złą opinię o tym samym miejscu? Jedna gwiazdka stała tuż obok pięciu, a pochwały o kuchni mieszały się z krytyką danego miejsca. Czy takie miejsce uznawaliście za warte odwiedzenia?

Okazuje się, że jest wiele takich miejsc, które zbierają zarówno te dobre opinie, jak i mocną krytykę, a jak popularnie się mówi – są kłamstwa, wierutne kłamstwa i statystyki, które w takim wypadku uśredniają opinię, bo przecież po ocenie 1 i 5 wychodzi nie najgorsze przecież 3. Dlaczego tak się dzieje? Czy warto odwiedzać tego typu miejsce?

Jedną z ważniejszych cech dobrego szefa kuchni jest powtarzalność. Oczekujemy tego nie tylko od lokali sieciowych, które odwiedzone na dwóch różnych końcach świata powinny zaserwować nam danie o podobnym standardzie, nie bez powodu. Chcemy wiedzieć, czego się spodziewać. Restauracja, która przez długi czas otrzymuje tak różne opinie i oceny, najwyraźniej takich standardów nie utrzymuje, a szef kuchni razem z załogą nie tworzą zespołu, który dba o dobro miejsca i przede wszystkim swoich gości.

Z jednej strony fantastyczne dania, z drugiej brud w lokalu, albo oryginalne produkty, ale niemiła obsługa i długi czas oczekiwania, brak dodatkowych usług itd. – to wszystko miesza się w głowach gości, którzy trafiają do restauracji. Poprawny manager lub właściciel takiego miejsca powinien zareagować natychmiast wprowadzając kontrolę do siebie. Bo wraz z brakiem powtarzalności, rośnie niezadowolenie gości i spada opinia o danym miejscu. Według zasady, że niezadowolony gość powie o złej wizycie w danym miejscu około 8 znajomym, a zadowolony tylko dwojgu, można przypuszczać, że z czasem restauracja będzie coraz mocniej zalewana złymi opiniami, a to poprowadzi ją tylko do jednego – porażki.

A więc czy miejsce przepełnione różnorodnymi opiniami warto odwiedzić – niekoniecznie i to z kilku powodów. Po pierwsze jest to spore ryzyko ponoszone przez gości, bo nigdy nie mają pewności którą wersję lokalu akurat trafią, po drugie nadmierna ostrożność na przykład przy doborze dań (bo przecież jedne były smaczne, inne nie) odejmą im przyjemności podczas wizyty, a co więcej – baczne obserwowanie załogi, czy kontrola czystości zamienią wizytę w danym miejscu w pewnego rodzaju koszmar.

Dobra restauracja utrzymuje konkretny standard bez względu na to, która załoga pracuje akurat w kuchni, a kto obsługuje gości. Mogą się zdarzyć niewielkie wpadki, ale nigdy nie powinny prowadzić do ogromnych rozbieżności w pełnym zdaniu o danej restauracji. Jeśli trafiacie na restaurację z takimi opiniami – poszukajcie innej. Nie w waszym interesie jest zamiana przyjemności na ryzyko, że spotkanie będzie nieudane. Za to jest to w gestii właściciela lokalu, który na takie opinie powinien zareagować możliwie jak najszybciej. Dajcie mu szansę i wróćcie do przeczytania recenzji za jakiś czas – będzie to dla Was prosta odpowiedź, czy coś zmieniło się na lepsze w danym miejscu.

Fot. Freepik

No Comments
Post a Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.