sidearea-img-1
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
sidearea-img-2 sidearea-img-3 sidearea-img-4 sidearea-img-5

Recent News

Newsletter

[contact-form-7 404 "Not Found"]
 

Prowadzisz Facebooka swojej restauracji? Sprawdź, jakich błędów nie można popełniać!

Strona główna / Wszystkie  / Poradnik  / Prowadzisz Facebooka swojej restauracji? Sprawdź, jakich błędów nie można popełniać!

Jeszcze kilka lat temu to strona internetowa była główną wizytówką restauracji w sieci. Obecnie dołączyły do niej (a czasem niesłusznie zastąpiły) media społecznościowe, na przykład profil restauracji na Facebooku. Promocja restauracji tą drogą ma sens, pod warunkiem, że restaurator zadba o to, by nie były popełniane podstawowe błędy związane z prowadzeniem profilu na Facebooku. Jakie to?

  • brak aktualnych wpisów (pamiętajcie o zasadzie – lepszy brak profilu na FB, niż martwy FB),
  • nieciekawe wpisy (np. wyłącznie informacja o tym, co dziś na lunch),
  • nieładne zdjęcia (robione niestarannie, np. na blacie kuchennym, bez dbałości o aranżację, czy oświetlenie),
  • cudze zdjęcia (!), czyli często używane bez zgody, do tego dobrane również niestarannie,
  • brak regularnych dodatkowych materiałów, np. ciekawostek szefa kuchni, czy filmów z załogą,
  • brak wydarzeń (restauracja to nie tylko jedzenie, ale również wydarzenia związane z kuchnią, czy np. wieczory z muzyką na żywo),
  • nieciekawy/zbyt długi/zbyt krótki opis o restauracji (o całkowitym jego braku lub jednozdaniowym wpisie po angielsku, a nie po polsku nawet nie chcę wspominać),
  • brak czytelnego i łatwego do znalezienia kontaktu do restauracji (nr telefonu, mail).

W dobrym guście jest dodatkowo:

  • podanie jest osoby będącej na stanowisku managera (ale nie jest niezbędne),
  • ładne zdjęcie lub film w tle, które pomaga w zaciekawieniu gości,
  • dodatkowe wpisy np. z ciekawostkami z życia restauracji, przepisami, zapowiedziami ciekawych akcji,
  • wsparcie okolicznych akcji potwierdzające, że lokal jest częścią danej społeczności,
  • promocje lub specjalne propozycje na wybrane dni,
  • regularne odpisywanie na pytania gości,
  • poprawne ustosunkowywanie się na oceny,
  • dziękowanie załodze za dobrą pracę.

Zerknijcie, czy tak właśnie jest u Was!

Kilka ciekawych Faceboków restauracyjnych (nie polskojęzycznych) znajdziecie tutaj:
https://www.facebook.com/SIXTYMoscow/
https://www.facebook.com/marivannamoscow/
https://www.facebook.com/Christianforfriends
https://www.facebook.com/marivannamoscow/
https://www.facebook.com/mercedesbarmoscow

Fot. visualhunt.com

1Komentarz
  • aneta

    no ten brak aktualnych wpisów jest najczęstszym błędem, jaki widzę. znam wiele profili, w których osoba odpowiedzialna za fb postuje raz na 3 tygodnie, to zdecydowanie za mało

    5 października 2018 at 12:26 Odpowiedz
Napisz komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.