Recent News

Newsletter

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

 
Home / Wszystkie  / Ciekawostki  / In&Out – co warto wiedzieć o minionych i nadchodzących trendach w restauracji?

Wegetariańskie jedzenie, dania bezglutenowe, wszechobecne burgery, hummus, tanie przekąski do alkoholi – to jedne z ofert, które towarzyszyły nam w 2016 roku, gdy odwiedzaliśmy restauracje w wielu miastach. Jednak zapotrzebowanie klientów na rynku gastronomicznym zmienia się podobnie, jak moda, dlatego właśnie z nowym rokiem będziemy wypatrywać zupełnie nowych, świeżych pomysłów na żywienie się na mieście. Co jest zatem trendem odchodzącym, a co warto zaproponować gościom w swoim lokalu już teraz, by sprostać ich oczekiwaniom?

Gdyby spojrzeć w menu wielu restauracji ostatnimi czasy wiele z nich skupiło się na podążaniu za modą, która – choć wdzięczna, bo przekładała się na zainteresowanie gości – równie szybko zaczęła ich męczyć. Na każdym kroku mieliśmy restaurację oferującą burgery – zarówno te klasyczne, jak i w wersji wegetariańskiej, w menu rzucały nam się w oczy dania bezglutenowe, na wagę, gdzie cena po przeliczeniu na porcję na talerzu wielokrotnie nas szokowała, mocno wystylizowane cukiernie, których ogromne ceny i mikro porcje potrafiły nas skutecznie leczyć z ochoty na słodkości, aż trafialiśmy do lokali z przekąskami, gdzie wraz z niewielką ceną przekąsek do alkoholi, dostawaliśmy też równie niską jakość – najczęściej usprawiedliwioną szyldem powołującym się na lokal z okresu PRL. Przyszła jednak pora na zmiany! Goście ruszyli do restauracji z zupełnie nowymi oczekiwaniami, które z pewnością pokazują, jak bardzo zmienia się ich świadomość przy dokonywaniu wyborów – nie tylko tych kulinarnych, ale też estetycznych.

Jedną z najlepszych informacji, która z pewnością ucieszy wielu restauratorów jest fakt, iż konsumenci coraz chętniej wychodzą z domu i z chęcią przeznaczają konkretne (wyższe niż dotychczas) kwoty na wydatki związane z rozrywką – zarówno w kwestii zakupów, jak i na kina, czy właśnie restauracje. Nie mniej jednak, wraz ze wzrostem funduszy przeznaczanych na spędzanie czasu poza domem, zaczęły rosnąć ich oczekiwania. Wynika to między innymi z faktu wzrostu świadomości związanej ze zwracaniem uwagi na to, jak i gdzie wydać pieniądze. Jeśli konsumenci decydują się na przeznaczenie jakiejś kwoty na rozrywkę, dokładnie analizują, jakie miejsce przyniesie im największą satysfakcję. Z tego właśnie powodu można powiedzieć, że choć wydają więcej niż w ubiegłych latach, każdą ze złotówek przed wydaniem oglądają dwa razy. Co to oznacza dla restauratorów?

Jedną z podstawowych zasad, którymi kierują się goście – a co za tym idzie, jeśli jeszcze nie była, to z pewnością powinna się stać najważniejszym celem dla właścicieli lokali – jest wysoka jakość obsługi i dań, które chcą zamawiać w restauracji. Ponieważ goście decydują się wybrać dane miejsce, oczekują od niego przede wszystkim tego, by wizyta w restauracji nie była już tylko zwykłym czasem przeznaczonym na posiłek, ale czymś w rodzaju wydarzenia kulturalnego, przyjemnością spędzania chwil w towarzystwie najbliższych, uatrakcyjnioną dobrym jedzeniem i miłą atmosferą. Zatem wybór lokalu nie jest już przypadkiem i odruchem podyktowanym pośpiechem, czy modą. Czas spędzany na analizie miejsca, do którego wybierają się goście – strony www, portali społecznościowych, etc. znacznie wzrósł. Jest to decyzja przemyślana i wiąże się z wysokimi oczekiwaniami wobec miejsca, do którego się wybierają.

Co to oznacza dla restauratorów?
Zajrzyjcie do najnowszego numeru Magazynu Restauracja – tu znajdziecie cały materiał naszej Redaktorki Anny Dębskiej. Polecamy!

No Comments
Post a Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.