Recent News

Newsletter

[contact-form-7 404 "Not Found"]
 

Kilka słów o stronie internetowej i źródłach informacji o Twojej restauracji…

Strona główna / Wszystkie  / Dobra restauracja  / Kilka słów o stronie internetowej i źródłach informacji o Twojej restauracji…

Choć o poprawnym przygotowaniu stron internetowych restauracji pisałam i wspominałam podczas szkoleń wielokrotnie, w dobie wszechobecnych portali społecznościowych typu Facebook, Instagram, problem ten zatoczył koło i wrócił, jak bumerang, uwypuklając kolejne problemy związane z tym zagadnieniem.

Jeszcze niedawno głównym kłopotem wielu restauratorów – choć najczęściej nie byli tego świadomi – była nieaktualność danych na stronie www restauracji oraz jej wygląd. Dane publikowane na stronach były przedawnione, nieprawdziwe i niejednokrotnie błędne, grafika sprzed dobrych paru lat – nieczytelna, nieprzyjemna dla oka, mało apetyczna, a sam projekt zamiast zachęcać do odwiedzenia lokalu, krzyczał – omijać szerokim łukiem! Dziś dołączył kolejny problem – restauratorzy decydują się na prowadzenie wyłącznie profilu na Facebooku lub na innym portalu tego typu, nie tworząc innej strony www będącej źródłem informacji o lokalu. Dlaczego jest to problemem?

Sam Facebook nie wystarcza – no, może poza lokalem, którego grupą docelową jest grupa nastolatków i nikt poza tym. Restauratorzy, którzy ograniczają się do tego źródła, tym samym zamykają sobie dotarcie do szerokiego grona ludzi dorosłych, którzy albo z niego nie korzystają, albo np. nie mogą – w pracy tego typu strony są blokowane, a więc ich przeglądanie niemożliwe. Szukając więc lokalu na lunch, spotkanie biznesowe, czy po prostu spotkanie po pracy, opierają się na tych danych, które mają dostępne, a więc tradycyjne strony www, czy portale internetowe, takie jak GdzieZjesc.info. Tym samym restauratorzy powinni zrozumieć, że wygląd ich wizytówek i tu i tu powinien być zawsze w pełni aktualny, czytelny i zachęcający do wizyty – sam profil na Facebooku może okazać się tylko małą częścią realnej informacji, jaką potrzebują o lokalu goście.

Choć o braku aktualizacji Facebooka wspominałam jakiś czas temu, dołożę jeszcze jedne jasne słowa w tej sprawie – lepszy brak Facebooka, niż martwy Facebook. Dlatego właśnie wielu restauratorów, by mieć pewność kontroli nad informacjami o lokalu, pozostaje przy ograniczonej ilości źródeł – strona www, przewodnik internetowy po lokalach. To miejsca, w których mają pewność, że przy odrobinie zaangażowania wszystko jest aktualne, poprawne i zachęcające do odwiedzenia lokalu. Co więcej – posiadanie strony www dobrze przygotowanej pomaga w lepszych pozycjach w wyszukiwarce Google, a na tym zależy wielu restauratorom! Do tego macie nad nią pełną kontrolę.

Jeśli właśnie teraz, czytając ten materiał, zastanawiacie się – jak jest u mnie? – sugeruję zacząć od podstaw, czyli od zrobienia listy miejsc, w których pojawiają się informacje o Waszej restauracji. Strona www, przewodniki internetowe, pośrednicy (np. sprzedający jedzenie z dowozem), portale społecznościowe. Wejdźcie na każdą z tych stron i zobaczcie, co czeka gościa, który je ogląda. Odpowiedzcie sobie na poniższe pytania:

  • czy dane kontaktowe są poprawne,
  • czy jest dokładna informacja o godzinach otwarcia lokalu,
  • czy opis usług jest czytelny i jasny,
  • czy jest możliwość przesłania zapytania za pomocą formularza (i czy poprawnie funkcjonuje) lub jest podany e-mail kontaktowy do lokalu,
  • czy menu jest aktualne,
  • czy jest zawarta informacja o promocjach w lokalu i o ich czasie obowiązywania,
  • czy zdjęcia są estetyczne i apetyczne oraz czy zachęcają do odwiedzenia lokalu,
  • czy jest mapa dojazdu do lokalu,
  • czy strona wygodnie i szybko się ładuje,
  • czy nie ma na niej błędów podczas oglądania na różnych urządzeniach, w tym także mobilnych,
  • czy jej odbiór zachęca do wizyty i sam zdecydowałbyś się na pójście do lokalu, który w taki sposób się promuje?

Jeśli gdzieś odpowiedziałeś NIE – popraw, zweryfikuj i za jakiś, np. za kwartał, chyba że częściej zmieniasz menu, ponownie prześledź tą listę. Pamiętaj, że jest ona wizytówką Twojej restauracji.

Fot. Pixabay

Brak komentarzy
Napisz komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.