Recent News

Newsletter

[contact-form-7 404 "Not Found"]
 

Stare nagrody, wyblakłe naklejki promocyjne – goście to widzą!

Strona główna / Wszystkie  / Błędy restauratorów  / Stare nagrody, wyblakłe naklejki promocyjne – goście to widzą!

To nie jest odosobniony przypadek, gdy przekraczam próg restauracji, której drzwi oklejone są ogromną ilością oznaczeń, wyróżnień, poleceń, a na ścianach wiszą nagrody i informacje o udziale w wielu akcjach. Łączy je jedna rzecz – są mocno przestarzałe. Gdy skupimy się chwilę na tym, co widnieje na froncie restauracji, nagle zauważamy, że restauracja fakt, brała udział w konkursach i festiwalach, ale bardzo dawno temu. Była polecana przez przewodniki, blogerów, akcje promujące dobre restauracje, ale od tego czasu minęło często kilka lat.

Dziwi mnie, że właścicielom lokali wydaje się, że to bez znaczenia. Dla gości to poważny sygnał – standard mógł nie zostać utrzymany, dlatego brakuje wyróżnień z obecnego czasu. Tym samym jakość serwowanych dań, czy obsługi może być niższa, niż się spodziewamy. Znana kiedyś i chętnie odwiedzana przez gości restauracja pozostała na laurach i próbuje przestarzałymi materiałami nadal udawać popularną i chwaloną.

To ogromny błąd i w pewien sposób jawne pokazanie gościom, że coś się zmieniło, ale w złą stronę. Brak chęci szefa kuchni do udziału w konkursie, który może wynikać z wielu powodów – rotacji na tym stanowisku, braku ambicji, braku finansów przeznaczonych na to – mówi prosto: nie jesteśmy tak dobrą restauracją, jak byliśmy kiedyś. Brak poleceń ze strony portali, czy blogerów to kolejny znak, że to miejsce przestało być popularne i nie pokazuje już swoich dobrych stron innym.

Wyblakła informacja na drzwiach restauracji nie da się tłumaczyć słońcem, bo jeśli tak jest, to znaczy, że trzeba ją po prostu wymienić na nową. To nie tylko kwestia czystości, ale również estetyki ze strony personelu, która nie ignoruje takich rzeczy. Za to dla tych, którzy na nią patrzą, jest informacją – coś w tym miejscu kiedyś było dobre, dziś nie ma do tego żadnej pewności.

Co powinien więc w tej kwestii zrobić właściciel?
Po pierwsze zobaczyć – jak wyglądają jego drzwi, ściany, publikacje, materiały, które trafiają do gości (nawet ulotki!). Po drugie sprawdzić, co jest na nich – kiedy były przekazane restauracji i czy nadają się do pozostawienia. Po trzecie – zastanowić się, kiedy ostatnio postarałem się o otrzymanie nowego wyróżnienia, polecenia, nagrody. Może to będzie dobra podpowiedź dla tych, którzy odrobinę zapomnieli o istocie prowadzenia lokalu gastronomicznego, bo przecież taki, o którym już nikt nie mówi, po prostu zostanie zastąpiony nowym.

Brak komentarzy
Napisz komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.