Recent News

Newsletter

[contact-form-7 404 "Not Found"]
 

Coraz biedniej w Kuchennych Rewolucjach

Strona główna / Wszystkie  / Błędy restauratorów  / Coraz biedniej w Kuchennych Rewolucjach

Właśnie rozpoczął się 19-ty sezon Kuchennych Rewolucji – programu, którego celem jest pomoc restauratorom w ciężkich chwilach. Można ten program kochać, można nienawidzić – ilość odcinków i odwiedzonych restauracji przez Magdę Gessler świadczy o jego popularności, a tym samym zaznaczonej już pozycji na programów rozrywkowych na rynku.

Choć prawdziwa pomoc restauracji nie polega na rzucaniu garnkami, ani malowaniu krzeseł, zmiana wizerunku i kuchni to główny szablon, na którym opiera się ten program. Nie dyskutuje się o braku marketingu, o złym zarządzaniu restauracją (np. fakcie, iż według badań CBI 29% zamkniętych restauracji nie przewidziało niskich zysków i nie zabezpieczyło budżetu, który pozwoliłby im na dalsze prowadzenie działalności i wyjście w późniejszym czasie na prostą), na braku pojęcia właścicieli o funkcjonowaniu tego biznesu. Maluje się ściany, zmienia kuchnię często na bardziej przaśną i oczekuje cudu.


Najgorsze w tym wszystkim jest to, że wielu właścicieli restauracji myśli, że dokładnie do tego sprowadza się praca audytora, a to błąd.
Poprawna rewolucja restauracji, to coś więcej niż zmiana karty dań i koloru ścian. To weryfikacja działań reklamowych, opinii w Internecie, u sąsiadów, oceny kosztów pracy i pracowników, poprawności przygotowania oferty do otoczenia, w którym się znajduje – zakasanie rękawów i ciężka analiza zanim uzna się, że trzeba wymienić krzesła na inne, bo to nie one są najczęściej powodem do porażki restauracji. Wierzę, że świadomość restauratorów uda się z czasem zmienić i kiedy zdecydują się na naprawę problemów restauracji, nie będą oczekiwać show, a profesjonalizmu i konkretnych rozwiązań z dużo dłuższą listą niż „wygląd i rodzaj kuchni do poprawy”.

Fot. FB/KuchenneRewolucjeTVN

Fot. FB/KuchenneRewolucjeTVN

A propos wyglądu i 19-tego sezonu Kuchennych Rewolucji – przeraża mnie, że z jednej strony skupiają się na zmianie kuchni i wnętrza lokalu, a z drugiej z każdą kolejną serią da się mocno zauważyć, że zaczyna brakować albo wyobrażenia, albo pieniędzy (albo jednego i drugiego) na nową aranżację każdego lokalu. Począwszy od logotypów restauracji, poprzez wizualizację (kolor ścian, dodatki, plakaty, obrazy, nakrycie stołu), aż po formę wykończenia i dodatki – boli estetyka wykonania i razi taniość zarówno projektów, jak i pomysłów związanych ze zmianami.

Dziwne, bo to przecież jeden z najbardziej zyskownych programów TVN i szkodliwe, bo bezwzględność Magdy Gessler i umów nie pozwala restauratorom na dyskusję w tym zakresie. No ale skoro idzie się pod „taki” nóż, to widać trzeba być gotowym na wszystkie opcje. Ja polecam zacząć od zwykłej kontroli profesjonalistów.

 

Brak komentarzy
Napisz komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.