Recent News

Newsletter

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

 
Home / Wszystkie  / Ciekawostki  / Rekomendacja blogera – czy wciąż warto wierzyć we wszystkie wpisy?

Gotujesz? Podróżujesz? Trenujesz?
Wiesz, jak dobrać koszulę do spodni? Urodziłaś dziecko?
A może masz po prostu ładną twarz, albo lubisz „couchować” innych?
Zostań blogerem! Nie ma znaczenia, co robisz – zacznij o tym pisać! Facebook, Instagram, strona na wordpressie i… jazda! Właśnie w taki sposób można podsumować to, co dzieje się ostatnio w sieci – praktycznie każdy zostaje blogerem.

Z jednej strony to dobrze, że w sieci pojawia się coraz więcej treści. To ogromna pomoc dla tych, którzy szukają pomocy i podpowiedzi. Dzięki wielu blogerom, nasze życie jest nie tylko przyjemniejsze, ale również łatwiejsze. Korzystamy z ich sugestii, wykorzystujemy porady. Planujemy podróż – odwiedzamy wpisy o tym, co warto wiedzieć zanim się gdzieś wybierzemy. Szykujemy święta? Odwiedzamy strony, gdzie w bardzo przystępny sposób, pokazane jest, jak przygotować smaczne dania. Chcemy nauczyć się fotografii, naprawić samochód, zrobić ładną fryzurę – jedno kliknięcie i praktycznie wszystko wiemy!

Nie pisałabym tego materiału, gdyby wszystko było takie różowe. Wielokrotnie okazuje sie, że DIY, czyli podpowiedź, jak możemy zrobić coś samemu w domu, zupełnie nam nie wychodzi – sukienka, która miała być przerobiona na bluzkę, wygląda fatalnie, a ciasto, które według blogerowego kucharza powinno pachnieć na cały dom, nie wyrosło nawet centymetr i zrobił się zakalec. A na tym blogu są przecież takie piękne zdjęcia! Im wyszło! Jak to możliwe?

Wierzymy we wszytko, co widzimy! Nie zastanawiamy się, kto stoi po drugiej stronie wpisów i ufnie podchodzimy do tego, że skoro ma bloga, to z pewnością musi się na tym znać. Już nie oczekujemy profesjonalistów, bo naszym zdaniem każdy, kto założył bloga nim jest. Poleca dany krem? Myślimy – musi być dobry! Robi sobie zdjęcie w modnym kostiumie – ja też chcę mieć taki. Odwiedza dany hotel, restaurację – z pewnością wybrał/wybrała najlepsze miejsce! Nie – tak nie jest! Bycie blogerem przestało być tylko pasją – jakiś czas temu od tego się przecież zaczynało. Umiałeś gotować, pisałeś o tym, itd. Dziś bycie blogerem dla wielu, to wyłącznie droga do zarobku. Chcą być „influencerami” i mówić ludziom, co warto kupować, jeść, gdzie być i jak się ubierać. Nowoczesny bloger mniej dba o treść wpisów, więcej o to, by otrzymać jakiś produkt za darmo i korzystając z niego, przygotowywać nowe zdjęcia na swojej stronie, czy w mediach społecznościowych. Coraz częściej jest to tak zwana transakcja wiązana – dostanę coś za darmo, napiszę o tym, że jest super. I nie ma znaczenia, czy jest to kosmetyk, ubranie, voucher do fryzjera, czy do hotelu lub restauracji. Bycie blogerem staje się sposobem na życie – im więcej produktów dostanę, tym łatwiej mijają mi kolejne dni, a to, czy piszę prawdę, czy nie – przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie. Polecam za coś, co otrzymałem od danej firmy. Ten hotel, czy ta restauracja są przecież takie rewelacyjne! Kolejne też będą, byleby tylko dali wejściówki za darmo.

Można by powiedzieć – takie mamy czasy! Prawda jest taka, że warto zastanowić się, czy ufać każdej osobie, która na wizytówce ma wpisane stanowisko: bloger, czy influencer (tak, z tym też się ostatnio spotkałam!). Czy nie jest tak, że wraz z zaufaniem, które mamy do ludzi przygotowujących różne materiały, nie zauważyliśmy, że sprzedaliśmy się jako odbiorcy nieuczciwej często formy reklamy. Takiej, która nie ma nic wspólnego z prawdziwym zadowoleniem – obojętnie, czy jest to szampon, czy kosmetyczka. Jak więc podchodzić do sprawy? Popatrzcie odrobinę dokładniej na wpisy, czy zdjęcia, które widzicie. Zatrzymajcie się i mądrze dobierzcie tych, którzy mówią Wam, jak żyć. Ja już tak robię. Powodzenia!

Ps. Dlaczego ten wpis tu jest? Bo za darmowego kotleta nie wszyscy powiedzą, że dana restauracja jest super! Na miano dobrego lokalu trzeba sobie zasłużyć czymś więcej.

No Comments
Post a Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.